• 803 862,35 zł zebrany kapitał
  • Projekt
    zakończony
  • 225 inwestorów
  • 995 002,53 zł kwota zbiórki
  • 11,06 % procent oferowany
  • 7,50 zł cena akcji serii B
  • 19 900 liczba akcji serii B
  • 7,91 zł cena akcji serii C
  • 56 606 liczba akcji serii C
  • 8,33 zł cena akcji serii D
  • 47 779 liczba akcji serii D
  • 12.07.2021 data zakończenia
  • 50 010 zł próg powodzenia emisji

Polski rynek kosmetyków naturalnych w 2018 roku wart był 0,9 mld zł i już wtedy produkty te odpowiadały za prawie 4% wartości całego rynku kosmetycznego. Ich popularność w nadchodzących latach będzie stale rosnąć, a pandemia umocniła trend wegańskich i naturalnych składów oraz zwiększyła znaczenie kanału e-commerce w tym sektorze. Wykorzystując dobrą sytuację rynkową, rosnącą świadomość konsumentów oraz ich zainteresowanie tematyką zw. ze zdrowiem, przy współpracy z Weroniką Rosati powstało Lajuu - nowa marka z wysokiej jakości produktami pielęgnacyjnymi, które są naturalne, wegańskie i nietestowane na zwierzętach.

Lajuu by Weroniką Rosati swoje inspiracje czerpie prosto z Kalifornii, a współpraca z mieszkającą tam na co dzień aktorką, daje spółce dostęp do najnowszych trendów. Kosmetyki powstały z myślą o pewnych siebie kobietach, które stawiają na świadomą pielęgnację wysokiej jakości. Zaangażowanie w biznes gwiazdy, która posiada szerokie grono odbiorców zarówno w Polsce, jak i zagranicą, wpłynie na sukces rynkowy marki.

Dołącz do Lajuu - razem z nami i Weroniką Rosati twórz prestiżową markę kosmetyków naturalnych!

Aktualności

W połowie czerwca spółka zawiązała współprace z największa internatową drogeria w Europie Notino oraz innymi drogeriami np. Minitishop

Na początku czerwca Lajuu S.A. rozpoczęła sprzedaż swojej premierowej serii kosmetyków. Seria zawiera 4 produkty i już teraz zbiera pochlebne opinie.

Oprócz wsparcia Kim Besinger, w maju promowali naszą markę Maciej Zień, Rafał Maserak czy Kaja Paschalska

O Lajuu

Spółka Lajuu SA została założona przez Anetę Stacherek i Pawła Kibalczyca. W portfolio Lajuu znajduje się również marka naturalnych kosmetyków dla kobiet w ciąży – Bellamama.

Kosmetyki
Bellamama

Wszystko zaczęło się w 2017 roku, gdy Aneta Stacherek, będąc w drugiej ciąży szukała kosmetyków, które oprócz naturalnego składu będą miały subtelny i niedrażniący zapach. Tak trafiła na niszę na rynku produktów naturalnych, którą zdecydowała się wypełnić.

Kosmetyki dla
kobiet w ciąży

Wymagały one od twórców marki szczególnej ostrożności w doborze składników, które będą bezpieczne zarówno dla przyszłych mam, jak i dzieci. Wyspecjalizowanie się w tworzeniu innowacyjnych produktów kosmetycznych, doświadczenie i wiedza pozyskana przy kreowaniu receptur Bellamama, pozwoliło firmie myśleć o następnych krokach w branży beauty.

Współpraca
z Weroniką Rosati

Pomysł na stworzenie wspólnej marki kosmetyków premium z Weroniką Rosati pojawił się na początku 2020 roku. W następnych latach planowane jest stworzenie linii produktowych z kolejnymi gwiazdami, które rekomendowane będą przez Weronikę Rosati, pełniącą w Lajuu funkcję Dyrektor Kreatywnej.

Kosmetyki Lajuu
by Weronika Rosati

Produkty są dostępne na rynku od maja 2021 roku. W pierwszej kolejności sprzedawane są one w sklepie internetowym Lajuu.pl.

Woda kokosowa

Jest głównym składnikiem wszystkich kosmetyków sygnowanych marką Lajuu. Pierwszą serią jest linia produktów brązujących do ciała. Kolejna planowana linia to seria antyoksydacyjno-regenerująca, a następnie stworzone zostaną linie: ujędrniająco-wyszczuplająca oraz rozświetlająca.

Dla kogo?

Marka skierowana jest do kobiet w wieku 25-45 lat, które cenią sobie jakość premium i piękny, zdrowy wygląd skóry, doceniają też naturalność oraz skuteczność kosmetyków.

Informacje o produktach

Portfolio marki Lajuu by Weronika Rosati
tworzą linie naturalnych kosmetyków o różnych właściwościach.

W pierwszej kolejności na rynku pojawiły się: balsam brązujący, samoopalacz do ciała, brązujące serum do twarzy oraz krem do twarzy. Ich receptury tworzono w oparciu o aktualne trendy w branży beauty, wzbogacając je o unikalne składniki, które nie są wykorzystywane szeroko na rynku. Weronika Rosati, jako Dyrektor Kreatywna marki, zadbała o każdy szczegół kosmetyków, pracując zarówno nad wyborem składników aktywnych, kompozycji zapachowej, jak i nad ich elegancką oprawą.

Charakterystycznym składnikiem i bazą kosmetyków Lajuu jest woda kokosowa.

Zapewnia ona skórze rozświetlenie, miękkość oraz wygładzenie. Poprawia jej jędrność i elastyczność, posiada też właściwości antybakteryjne.

„Kosmetyki Lajuu zawierają również wiele innych unikalnych oraz cennych składników, m.in.:

roślinny botoks inaczej spilantol (ekstrakt z Acmelli), bioferment z bambusa, ekstrakt z drzewa tara i czerwonych alg, kompleks antycellulitowy składający się z ekstraktu z ruszczyku, traganka, nawłoci i cytryny, olej z marakui, olej z zielonej kawy.

Brązujący balsam do ciała z kompleksem antycellulitowym

Samoopalacz do ciała z formułą anti-aging

Brązujące serum do twarzy o działaniu liftingującym

Krem do twarzy na dzień i na noc - antyoksydacja

Weronika Rosati - Współtwórczyni Marki

Weronika Rosati polska aktorka na co dzień mieszkająca w Los Angeles, znana zarówno z polskich, jak i zagranicznych produkcji filmowych oraz serialowych. Niedawno dołączyła do obsady serialu akcji „Agenci NCIS: Los Angeles”, kręconego w jednej z najstarszych wytwórni filmowych na świecie - Paramount Pictures. Weronika angażuje się także w działalność na rzecz praw kobiet, za co została nagrodzona m.in. w 2019 roku w plebiscycie Kobieta Roku Glamour w kategorii Aktywizm.

Weronika chętnie otacza się silnymi kobietami, które wiedzą czego chcą i aktywnie działają w kwestii realizacji swoich pasji. Sama również nie boi się podejmowania nowych wyzwań, dlatego zdecydowała się na dołączenie do Lajuu i spełnienie swojego marzenia o stworzeniu marki z naturalnymi, wegańskimi i nietestowanymi na zwierzętach produktami pielęgnacyjnymi.

“Naturalna pielęgnacja, obok zdrowej diety i aktywności fizycznej, to podstawa mojej codziennej rutyny. Zawsze czytam składy i dbam o to, aby jedzenie oraz kosmetyki nie zawierały żadnych składników odzwierzęcych, zbędnych dodatków czy ulepszaczy. Stworzenie własnej marki kosmetycznej, która będzie w stu procentach odzwierciedleniem mojej osobowości, od wielu lat było moim skrytym marzeniem, które zawsze odkładałam do zrealizowania na później.

Razem z doświadczonymi osobami, które są ekspertami w swoich specjalizacjach, biorę udział w tworzeniu i wprowadzeniu na rynek marki z produktami pielęgnacyjnymi o jakich zawsze marzyłam: naturalnymi, wegańskimi, nietestowanymi na zwierzętach.

Teraz, dzięki kampanii crowdfundingowej, Ty także możesz stać się częścią Lajuu i razem z nami tworzyć luksusowe produkty pielęgnacyjne. Wierzę, że dzięki tej kampanii zbudujemy grono ambasadorów, dla których ważne jest nie tylko to, że produkty Lajuu świetnie pielęgnują skórę, ale przede wszystkim powstają w firmie, która nie krzywdzi zwierząt i nie wpływa szkodliwie na środowisko. “

Zespół

ZARZĄD

Aneta Stacherek

Prezes Zarządu,
Twórczyni Marki

Z biznesem związana od ponad 17 lat. Przez 9 lat prowadziła sieć salonów z bielizną marki Triumph. Stworzyła i rozwija markę kosmetyków naturalnych dla kobiet w ciąży Bellamama. Jest absolwentką Akademii Leona Koźmińskiego na kierunku Marketing i Zarządzanie. Wielka miłośniczka zwierząt, angażująca się w akcje charytatywne i wspierająca fundacje działające na ich rzecz. W wolnej chwili uprawia jogging. Prywatnie mama dwójki dzieci: 7-letniego Alexandra i 4-letniej Julii.

Paweł Kibalczyc

Wieceprezes Zarządu,
Dyrektor Zarządzający

Przedsiębiorca, który aktywnie działa w biznesie od ponad 15 lat. Twórca wielu brandów z branży spożywczej oraz kosmetycznej. Wiedzę w zakresie zarządzania zdobywał w szkołach i na uczelniach w Stanach Zjednoczonych oraz Polsce. Od dziecka wielki fan muzyki rockowej i festiwali muzycznych. Jego pasją są książki, w szczególności literatura rosyjska. W wolnych chwilach stara się zgłębiać tajniki boksu, uprawia jogging oraz gra w tenisa.

Michał Bachrynowski

Dyrektor Finansowy,
Członek Zarządu

Aktywnie działający w biznesie od 5 lat w branży FMCG. Specjalista do spraw finansów – doświadczenie w tym zakresie zbierał na stanowisku managerskim w KPMG. Absolwent University of Strathclyde (Glasgow) na kierunku International Business and Finance. W wolnym czasie organizuje wycieczki rowerowe po różnych zakątkach Polski. Jego odkrycie z 2020 to lubuski szlak wina i miodu.

DYREKTOR KREATYWNA

Weronika Rosati

Dyrektor Kreatywna,
Ambasadorka i Współtwórczyni Marki

Polska aktorka na stałe mieszkająca w słonecznej Kalifornii. Absolwentka nowojorskiej Lee Strasberg Theatre and Film Institute oraz członkini Europejskiej Akademii Filmowej. Wystąpiła w wielu polskich i amerykańskich produkcjach filmowych oraz serialowych. Aktywnie zaangażowana w działalność na rzecz praw kobiet. W wolnym czasie oddaje się wielkiej pasji jaką są piesze wędrówki. Całym światem jest dla niej 3-letnia córeczka Elizabeth.

ZESPÓŁ OPERACYJNY

Gerard Przybysz

Marketing & Product
Development Manager

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w dziedzinie marketingu poparte pracą w kilku agencjach reklamowych. Współtworzył marki w branży FMCG i kosmetycznej. Absolwent Wydziału Zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim. Uzależniony od aktywności sportowej w niemal każdej postaci. Jego wielkimi pasjami są podróże i gotowanie, które stara się łączyć w czasie licznych wyjazdów po całym świecie. Zakochany w kulturze i kuchni słonecznej Italii.

Julita Kwiatos

Specjalista
ds. Administracji

Inżynier w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości. Aktualnie studentka studiów magisterskich na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji na Politechnice Łódzkiej. W wolnych chwilach podróżuje, uwielbia zwiedzać skanseny oraz muzea etnograficzne. Fanka filmów wojennych i seriali.

Danka Bandzarewicz

Art
Director

Od 10 lat związana z branżą graficzną, w której rozwinęła umiejętności i zdobyła garść cennych doświadczeń jako grafik. Wciąż poszerza swoje horyzonty i z wielką uwagą śledzi trendy ze świata sztuk pięknych, mody i wzornictwa. W swojej pracy stawia na język minimalizmu. Prywatnie kocha chodzić po górach, robić zdjęcia i spędzać czas blisko natury.

Cele inwestycyjne i przyszłość

Aby w pełni wykorzystać potencjał, który drzemie w Lajuu S.A. celem jest emisja akcji na

995 000 zł

Pozyskaną kwotę spółka planuje przeznaczyć na następujące działania:

W PIERWSZEJ KOLEJNOŚCI

W ZALEŻNOŚCI OD ŚRODKÓW

20%

200 000 zł
(Q2/Q3 2021)

Produkcja kosmetyków

Stworzenie dużego zapasu magazynowego na premierę pierwszej serii kosmetyków, aby spełnić minimum produkcyjne dla uzyskania optymalnej ceny i zagwarantować zaspokojenie popytu wygenerowanego przez promocję.

15%

150 000 zł
(Q3/Q4 2021)

Badania, testowanie i produkcja

Prace nad kolejnymi seriami kosmetyków, aby jak najszybciej poszerzyć ofertę produktową w 2022 roku.

10%

100 000 zł
(Q3/Q4 2021)

Współpraca z influencerami i mediami

Celem jest odpowiednie nagłośnienie premiery kosmetyków nowej marki Lajuu oraz zwiększenie skali już istniejącej marki Bellamama, która należy do spółki Lajuu.

10%

100 000 zł
(od Q3 2021)

Wdrożenie działu BiR

Testy laboratoryjne i konsumenckie przeprowadzane w celu ciągłego kreowania ciekawych kosmetyków naturalnych oraz innych produktów z segmentu beauty.

10%

100 000 zł
(Q2/Q3 2021)

SEO, retargeting, narzędzia e-commerce.

Działania skierowane do konkretnych grup odbiorców mające na celu zwiększenie sprzedaży.

15%

150 000 zł
(od 2022)

Kolejne kroki w budowaniu marki

Ekspansja międzynarodowa oraz współpraca z zagranicznymi influencerami.

10%

100 000 zł
(od Q3 2021)

Kapitał obrotowy na funkcjonowanie spółki.

Stworzenie dużego zapasu magazynowego na premierę pierwszej serii, aby spełnić minimum produkcyjne dla uzyskania optymalnej ceny i zagwarantować zaspokojenie popytu wygenerowanego przez promocję.

10%

100 000 zł
(od Q3 2021)

Poszerzenie zespołu

Aby utrzymać wygenerowane wzrosty, niezbędne będzie poszerzenie zespołów: marketingu, obsługi klienta oraz BiR.

Model biznesowy


58

liczba wysłanych paczek dziennie, aby osiągnąć cele sprzedażowe w 2021 roku


130 zł

średnia cena brutto produktu oferowanego przez markę we własnym sklepie internetowym


12

liczba produktów, które trafią na rynek do końca 2021 roku

Od 2021 roku w ramach Lajuu SA na rynku funkcjonują dwie marki: Lajuu by Weronika Rosati i Bellamama. Po zakończeniu emisji i starcie promocji marki Lajuu by Weronika Rosati spółka rozpocznie pracę nad kolejnymi liniami kosmetyków, które będą przeznaczone innym grupom wiekowym i niszom. Produkty sprzedawane są z podziałem na dwa podstawowe kanały sprzedaży:

ONLINE

Sklepy internetowe Lajuu i Bellamama

Głównym filarem biznesu i kanałem dystrybucji kosmetyków Lajuu jest własny sklep internetowy. Sklep marki wystartował w maju 2021.

W pierwszej kolejności spółka postawiła na jego intensywny rozwój. To tam m.in. na drodze rekomendacji gwiazd, ambasadorek i influencerek, z którymi będzie współpracować, skieruje potencjalnych klientów.

Do współpracy zaprosiliśmy również wybrane sklepy online, produkty pojawią się także w marketplace'ach.

OFFLINE

Wybrane sieci sklepów stacjonarnych i drogerii.

Wraz z uruchomieniem własnego sklepu internetowego spółka rozpoczęła negocjacje z wybranymi stacjonarnymi sieciami kosmetycznymi w Polsce.

Spółka Lajuu chce dać klientom możliwość obcowania z produktami i przetestowania ich przed zakupem.

Plan rozwoju

Plany finansowe i rozwoju zostały spisane na podstawie:

✔ doświadczenia ze sprzedaży marki Bellamama

✔ założeń marketingowych

✔ standardów branżowych

Styczeń 2021

Powstanie spółki Lajuu S.A.

Kwiecień 2021

Start emisji akcji serii B, C i D

Maj 2021

Premiera pierwszych kosmetyków

marki Lajuu by Weronika Rosati dystrybuowanych przez sklep internetowy Lajuu.pl

Lipiec 2021

Premiera kolejnej serii kosmetyków

Październik 2021

Premiera nowych kosmetyków z nowej serii

2022

Pierwsza sprzedaż kosmetyków Lajuu na rynek amerykański

Q1 2024

Planowana wypłata pierwszej dywidendy za rok 2023

Dane finansowe były dobierane konserwatywnie, także w opinii Zarządu bardziej prawdopodobne są odchylenia od planu na plus niż na minus. Relatywnie wysoka marżowość w dużej części przeznaczana na budżety marketingowe (20-25% przychodów), oraz ciągła praca nad produktami, powinny pozwolić na dynamiczny rozwój biznesu.

Podane wartości przychodów były użyte przez biegłego rewidenta wyceniającego wartość godziwą firmy. Do wyceny użyto odpowiednio wysokiego dyskontu (oddającego ryzyko towarzyszące temu przedsięwzięciu w danym momencie) i na tej podstawie wartość godziwa została określona w styczniu 2021 na:

7,1 mln zł.

W opinii Zarządu od stycznia 2021 do teraz część planów finansowych zaktualizowała się na korzyść, a poziom ryzyka związanego z niezrealizowaniem planów finansowych spadł. To wpływa na obecną wycenę spółki.

Rynek i konkurencja

Polski rynek kosmetyków rósł nieprzerwanie od 2006 roku w średnim tempie 4 proc. rocznie. Również w ubiegłym roku, pomimo pandemii koronawirusa oraz wprowadzanych ograniczeń w handlu, odnotował wzrost na poziomie 1,6 proc., osiągając wartość ok. 25 mld zł. Jak podają eksperci z PMR , już w bieżącym roku tempo wzrostu rynku kosmetyków ma ponownie wynieść ponad 4 proc., a wartość rynku szacowana jest na 26,1 mld złotych1.

Zdaniem ekspertów z ramienia PMR zmiany mogą być spowodowane tym, że przez rzadsze wychodzenie z domu konsumenci mają więcej czasu na świadomą pielęgnację skutkującą eksperymentami pielęgnacyjnym, a to napędzało zakupy kosmetyków2.

Coraz większą popularnością w Polsce cieszą się kosmetyki naturalne – w 2018 roku wartość tego rynku wyniosła 0,9 mld zł i już wtedy produkty z tej kategorii odpowiadały za prawie 4 proc. wartości całej branży kosmetycznej3.

Kosmetyki naturalne:

Z raportu PMR „Analiza rynku kosmetycznego i prognozy rozwoju na lata 2021-2026” wynika, że w Polsce rośnie popularność kosmetyków naturalnych. Wzrostom tym sprzyja obecnie panująca moda na zdrowy tryb życia oraz rosnąca świadomość konsumentów.

Coraz większa „celebrytyzacja” życia ma również ogromny wpływ na podejmowane decyzje zakupowe w wielu branżach.

Z wyników badania przeprowadzonego przez PMR wynika, że prawie połowa badanych deklaruje zakup kosmetyków sygnowanych nazwiskami znanych osób.

900 mln zł

tyle był wart rynek kosmetyków naturalnych w Polsce w 2018 roku

co stanowiło

4%

całego rynku kosmetycznego w Polsce.

Dla porównania średnia w Europie Zachodniej to

ok. 10%

Forum Branży Kosmetycznej,  Listopad 2020:

„…Nie odkryjemy Ameryki mówiąc, że jeden z najważniejszych trendów wzmocnionych przez pandemię to trend kosmetyków naturalnych, wegańskich. Przebudzenie ekologiczne trwa i ma się dobrze. W czasie pandemii konsumenci coraz mocniej zaczynają zwracać uwagę na aspekt zdrowotny. Dla firm, które mogą swoje produkty wpisać w ten trend, to zdecydowany must-have”

Michał Rudecki, Client Director w Nielsen Connect Polska.

Prognozy na kolejne lata wskazują, że rynek kosmetyków będzie dynamicznie rosnąć:

nawet 2-krotnie szybciej

niż pozostałe segmenty rynku kosmetycznego.

Kosmetyki w e-commerce:

Według raportu PMR w najbliższych latach sprzedaż kosmetyków w kanale on-line będzie rosła

ponad 3-krotnie szybciej
(9,5%)

niż sprzedaż stacjonarna.

W ostatnich miesiącach rośnie znaczenie kanału e-commerce w kontekście sprzedaży kosmetyków naturalnych, co ma związek m.in. z wprowadzanymi obostrzeniami w handlu4a także ze zmianą postaw konsumentów, dla których kanał online z dostawą do domu staje się coraz ważniejszy5. Według badania Kantar Millward Brown obecnie już co trzeci Polak kupuje kosmetyki w sieci (35 proc. respondentów)6. Według prognoz PMR, udział sprzedaży kosmetyków online wzrośnie do prawie 16 proc. całego rynku w 2025 roku7.

Opracowanie własne na podstawie „„Analiza rynku kosmetycznego i prognozy rozwoju na lata 2021-2026

1 Raport PMR „Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi w Polsce 2021. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2021-2026”
2 Raport PMR „Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi w Polsce 2021. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2021-2026”
3 Raport PMR „Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi w Polsce 2021. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2021-2026”
4 https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/fbk-2020-kosmetyki-naturalne-ciagna-w-gore-caly-rynek-kosmetyczny
5 Panel Gospodarstw Domowych GFK Polonia
6 https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/co-trzeci-polak-kupuje-kosmetyki-online
7 Raport PMR „Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi w Polsce 2021. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2021-2026”

Opcje inwestora

Wejście
na giełdę

Zarząd w planach rozwojowych uwzględnia pozyskanie finansowania z rynku NewConnect (m.in. na budowę zaplecza produkcyjnego) w perspektywie 3 do 5 lat. Dzięki temu w łatwy sposób będzie można sprzedawać swoje akcje w czasie przez siebie wybranym.

Wprowadzenie akcji Spółki do obrotu zorganizowanego uzależnione będzie od uwarunkowań rynkowych, aktualnej sytuacji Spółki i spełnienia wymogów wynikających z przepisów prawa i regulacji podmiotu zarządzającego tym rynkiem.

Wypłata
dywidendy

W latach 2021-2023 środki pozyskane z emisji akcji przeznaczymy na inwestycje. Pierwszą dywidendę planujemy wypłacić w 2024 roku za rok 2023. Zarząd Spółki przedłoży pod głosowanie podczas Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy propozycje wypłaty do 50% zysku netto.

Handel
akcjami

Każdy akcjonariusz w dowolnym momencie może sprzedać swoje akcje zainteresowanej osobie na podstawie prostej umowy. Należy pamiętać o tym, że sprzedaż akcji spółki poza rynkiem regulowanym jest bardzo trudna. Obecnie nie istnieje zorganizowany system obrotu akcjami i sprzedaż akcji każdorazowo wymaga samodzielnego znalezienia nabywcy. W przypadku decyzji o wyjściu ze spółki, inwestor może mieć trudności ze sprzedażą zakupionych akcji. Należy mieć świadomość, że inwestor może nie zarobić, a nawet ponieść stratę na odsprzedaży akcji na rynku prywatnym lub w razie debiutu spółki na rynku regulowanym lub NewConnect.

Dodatkowe korzyści dla inwestorów

Kinomaniak

126,56 PLN

16 akcji

  • Zaproszenie do zamkniętej grupy inwestorów na Facebooku
  • Pamiątkowy dyplom Inwestora
  • Zdjęcie Weroniki Rosati z sesji Lajuu z autografem aktorki
  • Jednorazowy rabat w wysokości 10% na zakupy w sklepie Lajuu.pl

Aktor

268,94 PLN

34 akcje

  • Zaproszenie do zamkniętej grupy inwestorów na Facebooku
  • Pamiątkowy dyplom Inwestora
  • Zdjęcie Weroniki Rosati z sesji Lajuu z autografem aktorki
  • Jednorazowy rabat w wysokości 10% na zakupy w sklepie Lajuu.pl
  • 1 produkt z oferty Lajuu by Weronika Rosati

Scenarzysta

529,97 PLN

67 akcji

  • Zaproszenie do zamkniętej grupy inwestorów na Facebooku
  • Pamiątkowy dyplom Inwestora
  • Zdjęcie Weroniki Rosati z sesji Lajuu z autografem aktorki
  • Jednorazowy rabat w wysokości 10% na zakupy w sklepie Lajuu.pl
  • 2 produkty z oferty Lajuu by Weronika Rosati

Operator filmowy

1 059,94 PLN

134 akcje

  • Zaproszenie do zamkniętej grupy inwestorów na Facebooku
  • Pamiątkowy dyplom Inwestora
  • Zdjęcie Weroniki Rosati z sesji Lajuu z autografem aktorki
  • Jednorazowy rabat w wysokości 10% na zakupy w sklepie Lajuu.pl
  • 2 produkty z oferty Lajuu by Weronika Rosati
  • Voucher o wartości 150 zł do butiku Macieja Zienia

Reżyser

2 641,94 PLN

334 akcje

  • Zaproszenie do zamkniętej grupy inwestorów na Facebooku
  • Pamiątkowy dyplom Inwestora
  • Zdjęcie z sesji Lajuu z autografem Weroniki Rosati
  • Jednorazowy rabat w wysokości 10% na zakupy w sklepie Lajuu.pl
  • 2 produkty z oferty Lajuu by Weronika Rosati
  • Voucher o wartości 150 zł do butiku Macieja Zienia
  • Voucher o wartości 100 zł do kliniki La Perla
  • Zaproszenie na specjalny zamknięty webinar z Weroniką Rosati o tematyce „Beauty&Lifestyle”

Producent

5 275,97 PLN

667 akcji

  • Zaproszenie do zamkniętej grupy inwestorów na Facebooku
  • Pamiątkowy dyplom Inwestora
  • Zdjęcie Weroniki Rosati z sesji Lajuu z autografem aktorki
  • Jednorazowy rabat w wysokości 10% na zakupy w sklepie Lajuu.pl
  • Zestaw 3 kosmetyków Lajuu by Weronika Rosati 
  • Voucher o wartości 200 zł do kliniki La Perla
  • Voucher o wartości 200 zł do butiku Macieja Zienia 
  • Zaproszenie na specjalny zamknięty webinar z Weroniką Rosati o tematyce „Beauty&Lifestyle”

Gwiazda filmowa

10 551,94 PLN

1 334 akcje

  • Zaproszenie do zamkniętej grupy inwestorów na Facebooku
  • Pamiątkowy dyplom Inwestora
  • Zdjęcie Weroniki Rosati z sesji Lajuu z autografem aktorki
  • Jednorazowy rabat w wysokości 10% na zakupy w sklepie Lajuu.pl
  • Zestaw 3 kosmetyków Lajuu by Weronika Rosati 
  • Voucher o wartości 500 zł do kliniki La Perla
  • Voucher o wartości 500 zł do butiku Macieja Zienia
  • Zaproszenie na specjalny zamknięty webinar z Weroniką Rosati o tematyce „Beauty&Lifestyle”
  • Zakup produktów Lajuu by Weronika Rosati przed oficjalną premierą nowych serii kosmetyków z rabatem 20%     

Hollywood

21 095,97 PLN

2 667 akcji

  • Zaproszenie do zamkniętej grupy inwestorów na Facebooku
  • Pamiątkowy dyplom Inwestora
  • Zdjęcie Weroniki Rosati z sesji Lajuu z autografem aktorki
  • Jednorazowy rabat w wysokości 10% na zakupy w sklepie Lajuu.pl
  • Zestaw 3 kosmetyków Lajuu by Weronika Rosati
  • Voucher o wartości 500 zł do kliniki La Perla
  • Voucher o wartości 500 zł do butiku Macieja Zienia
  • Zaproszenie na specjalny zamknięty webinar z Weroniką Rosati o tematyce „Beauty&Lifestyle”
  • Zakup produktów Lajuu by Weronika Rosati przed oficjalną premierą nowych serii kosmetyków z rabatem 20% 
  • Udział w oficjalnej premierze kosmetyków Lajuu by Weronika Rosati  
  • Możliwość udziału w zamkniętym spotkaniu w wąskim gronie z zarządem oraz z Weroniką Rosati (w miarę jej dostępności). Na spotkaniu możliwość konsultacji koncepcji kolejnych produktów, zdjęcie udziałowców z zarządem i Weroniką Rosati.

Złoty glob

52 735,97 PLN

6 667 akcji

  • Zaproszenie do zamkniętej grupy inwestorów na Facebooku
  • Pamiątkowy dyplom Inwestora
  • Zdjęcie Weroniki Rosati z sesji Lajuu z autografem aktorki
  • Jednorazowy rabat w wysokości 10% na zakupy w sklepie Lajuu.pl
  • Zestaw 3 kosmetyków Lajuu by Weronika Rosati
  • Voucher o wartości 500 zł do kliniki La Perla
  • Voucher o wartości 500 zł do butiku Macieja Zienia
  • Organizacja specjalnego zamkniętego webinaru z Weroniką Rosati o tematyce „Beauty&Lifestyle”
  • Zakup produktów Lajuu by Weronika Rosati przed oficjalną premierą nowych serii kosmetyków z rabatem 20% 
  • Udział w oficjalnej premierze kosmetyków Lajuu by Weronika Rosati  
  • Możliwość udziału w zamkniętym spotkaniu w wąskim gronie z zarządem oraz z Weroniką Rosati (w miarę jej dostępności). Na spotkaniu możliwość konsultacji koncepcji kolejnych produktów, zdjęcie udziałowców z zarządem i Weroniką Rosati
  • Zaproszenie do Los Angeles na zwiedzanie najsłynniejszego Studia Filmowego Paramount Pictures oraz kolacja z udziałem Weroniki Rosati. W kosztach 2 noclegi w hotelu oraz transport na czas zwiedzania. Zaproszenie ważne do końca 2022 roku.

Oscar

105 471,94 PLN

13 334 akcje

Ten pakiet skomponujemy indywidualnie pod Ciebie. Prosimy napisz wiadomość na akcjonariusze@lajuu.pl, a wspólnie określimy specjalne bonusy atrakcyjne dla Ciebie.

Media o nas

Dobrze wiedzieć - Ryzyka inwestycyjne

Przeprowadzona przez Biegłego Rewidenta analiza makroekonomiczna, sektorowa oraz finansowa Przedsiębiorstwa pozwala zidentyfikować następujące czynniki ryzyka, których negatywny wpływ może spowodować niezrealizowanie przez Przedsiębiorstwo planowanych inwestycji i w konsekwencji również zakładanych wyników finansowych.

Ograniczenia w przemieszczaniu się i transporcie, zawieszanie produkcji i dystrybucji produktów oraz świadczenia usług, które nie są zaliczane do kategorii podstawowych potrzeb objęły na wiosnę większą liczbę krajów na świecie.

Walka z pandemią SARS-COV-2 odcisnęła wcześniej niespotykane piętno na światowej gospodarce. Wzrost bezrobocia, przerwanie łańcucha dostaw i produkcji dotknęło pośrednio lub bezpośrednio niemal każdej branży. W przypadku wycenianej Spółki problemy gospodarcze mogą spowodować zwiększenie trudności w pozyskaniu nowych klientów w związku z pogorszeniem nastrojów konsumentów (realizację zakładanej dynamiki wzrostu przychodów) oraz osiągnięcia rentowności prowadzonej działalności.

Dodatkowo ryzyko to jest zwiększone przez dynamiczny wzrost zakażeń na całym świecie i ponowne, stopniowe ograniczanie swobody działalności gospodarczej dla niektórych branż, w tym nawet ryzyko kwarantanny ogólnokrajowej.

Działalność Przedsiębiorstwa zależy od sytuacji makroekonomicznej panującej na polskim rynku, jak i na świecie. Efektywność, a w szczególności rentowność prowadzonej przez Przedsiębiorstwo działalności gospodarczej są pośrednio zależne od takich wielkości, jak wzrost PKB, poziom bezrobocia i konsumpcji społeczeństwa, wielkości inflacji, kursów walut oraz stóp procentowych czy dynamiki wzrostu wynagrodzeń.

Czynniki te wpływają na siłę nabywczą klientów Przedsiębiorstwa oraz zainteresowanie oferowanymi przez Przedsiębiorstwo towarami. Ewentualne spowolnienie tempa wzrostu gospodarczego oraz pogorszenie się wskaźników makroekonomicznych mogłoby niekorzystnie wpłynąć na wyniki finansowe osiągane przez Przedsiębiorstwo.

Branża handlu detalicznego i hurtowego (obejmująca kosmetyki), w której działa Przedsiębiorstwo, jest w wysokim stopniu narażona na ryzyko dekoniunktury niż inne gałęzie gospodarki. Dzieje się tak ponieważ produkty oferowane przez Przedsiębiorstwo mają status towarów o podwyższonym poziomie, tj. nie wchodzą do koszyka dóbr pierwszej potrzeby, z której to konsument nie rezygnuje pomimo pogorszenia się jego sytuacji finansowej

Częste nowelizacje, niespójność oraz brak jednolitej interpretacji przepisów prawa, w szczególności prawa podatkowego, prawa pracy oraz ubezpieczeń społecznych, pociągają za sobą istotne ryzyko związane z otoczeniem prawnym, w jakim Przedsiębiorstwo prowadzi działalność.

Potencjalne ryzyka publicznoprawne prowadzenia działalności przez Przedsiębiorstwo mogą być przykładowo związane ze zwiększeniem obowiązków o charakterze administracyjnym, zobowiązań związanych z kosztami pracy, procesem i dodatkowym opodatkowaniem działalności e-commerce lub sposobem rozliczenia podatku VAT.

Rynek produkcji i dystrybucji kosmetyków w sposób istotny podlega działaniu okresowym trendom i modom, które mogą skutkować utratą zainteresowania przez klientów daną grupą towarów. Wiąże się to z częstymi zmianami w poziomach sprzedaży towarów, realizowanych marż handlowych oraz koniecznością ciągłej zmiany i dopasowywania oferty do potrzeb klientów.

Dynamika zmian w branży, wymagań końcowych klientów, silne związanie towarów sprzedawanych przez Przedsiębiorstwo z ich marką, w przypadku ograniczonego lub zbyt wolnego dostosowywania się do potrzeb rynku może przełożyć się na pogorszenie pozycji konkurencyjnej Przedsiębiorstwa i w konsekwencji sytuacji finansowej.

Branża, w której działa Przedsiębiorstwo w Polsce charakteryzuje się dużym poziomem konkurencji. Zmiana polityki cenowej przez największych uczestników rynku, lub ewentualna konsolidacja branży mogą spowodować powstanie dodatkowej presji cenowej na innych uczestnikach do weryfikacji poziomu cen. Konkurencja cenowa wśród uczestników rynku może w konsekwencji przełożyć się na spadek marż i pogorszenie wyników finansowych Przedsiębiorstwa.

W przypadku podmiotów działających w branży produkcji i dystrybucji kosmetyków naturalnych jedną z istotniejszych kwestii jest zaufanie klientów do marek, które należą do danego przedsiębiorstwa. Utrata zaufania i rozpoznawalności produktów na polskim rynku mogłaby spowodować zmniejszenie wielkości sprzedaży, spadku realizowanych marż oraz utratę wartości składników majątku w postaci własnych znaków towarowych i w konsekwencji doprowadzić do pogorszenie się sytuacji finansowej Przedsiębiorstwa.

Przedsiębiorstwo zleca wykonanie oferowanych kosmetyków wyspecjalizowanym, zewnętrznym podmiotom. Niemniej jednak jako ich sprzedawca odpowiada przed klientami jeśli wystąpią potencjalne wady produktów i/lub błędów receptury. W przypadku wystąpienia takiej sytuacji Przedsiębiorstwo byłoby zmuszone do pokrycia kosztów wymiany wadliwych produktów oraz rekompensaty potencjalnych strat konsumentów. Jednocześnie w znaczącym wymiarze ucierpiałaby rozpoznawalność i jakość marki kosmetyków.

Firma przeciwdziała wystąpieniu takiej sytuacji zlecając produkcję jedynie sprawdzonym podmiotom. Planuje także rozpoczęcie produkcji kosmetyków we własnym zakresie wraz ze wzrostem liczby zamówień i ustabilizowaniu się rozpoznawalności tworzonej marki.

Planowane linie kosmetyków marki Lajuu sygnowane przez Weronikę Rosati oraz istniejącej marki Bellamama w założeniach Przedsiębiorstwa mają być wytwarzane w modelu zakładającym zlecanie produkcji wybranym partnerom zewnętrznym co najmniej do 2022 roku.

Występuje w związku z powyższym ryzyko wzrostu cen wytworzenia produktów, na który jedynie w ograniczonym zakresie (poza zapisami umownymi) ma wpływ wyceniana Firma. Nie można w związku z powyższym wykluczyć ryzyka spadku realizowanych przez Przedsiębiorstwo marż w wyniku wzrostu kosztów nabycia produktów, przy jednoczesnych ograniczonych możliwościach szybkiego zmiany producenta kosmetyków.

Wysoki poziom konkurencyjności na rynku kosmetyków naturalnych promuje stosowania nieszablonowych rozwiązań marketingowych i sprzedażowych. Związany jest także z wysokim ryzykiem wolniejszego niż zakładane, a w skrajnych przypadkach nawet nieskutecznego promowania nowej marki.
Posiadanie ambasadora marki o rozpoznawalnym wizerunku, zaangażowanego w jej rozwój staje się koniecznością. Nie gwarantuje jednak sukcesu handlowego danej linii produktów, gdyż na rynku występują już marki kosmetyków sygnowanych przez znane publicznie osoby. Nie można zatem wykluczyć ryzyka że rozwój i w konsekwencji rozpoznawalność nowej marki kosmetyków Lajuu, której ambasadorką została Weronika Rosati będzie mniejsza niż w założeniach Przedsiębiorstwa przyjętych na potrzeby opracowania projekcji finansowej.

Właściciel zakłada, że Przedsiębiorstwo w perspektywie najbliższych czterech lat zwiększy nieco ponad dwudziesto siedmiokrotnie skalę działalności. Realizacja tak wysokiego wzrostu ma być osiągnięta przez wprowadzenie nowej marki kosmetyków Lajuu sygnowanej przez panią Weronikę Rosati. Zwiększenie skali rozpoznawalności marki oraz grupy sprzedawanych kosmetyków wiąże się ze skokowym wzrostem skali organizacyjnej Przedsiębiorstwa. Zmiany te mogą ograniczyć poziom rentowności oraz dynamiki wzrostu sprzedaży w przypadku nie zachowania należytych proporcji i doboru kadry pracowników.

Podstawowym obszarem działalności Przedsiębiorstwa jest dystrybucja kosmetyków pod własnymi markami produkowanymi na zlecenie przez inne podmioty. Głównym rodzajem ryzyka, na jakie narażona jest Przedsiębiorstwo w tym segmencie działalności jest obniżenie poziomu marży do poziomu czyniącego tę działalność nieopłacalną. Silne wahania wolumenu sprzedaży i cen jednostkowych mogą spowodować przejściowe kłopoty z utrzymaniem marży.

Działania zabezpieczające przed tym ryzykiem podjęte przez Przedsiębiorstwo to: dążenie do poszerzenia oferty towarów (wprowadzenie nowej linii kosmetyków), umocnienie pozycji na rynku (nawiązanie współpracy z ambasadorem marki), powodujące dostęp do większej grupy klientów oraz dywersyfikacja rynków zbytu i segmentów sprzedaży.

W toku prowadzonych działalności Przedsiębiorstwo podejmuje szereg działań, w tym inwestycyjnych w celu zwiększenia udziału w rynku oraz zakresu oferty sprzedawanych towarów.

Zgodnie ze strategią Zarządu w latach 2023 - 2024 planowane jest rozpoczęcie produkcji kosmetyków we własnym zakresie. W przypadku podjęcia niewłaściwych decyzji, co do organizacji produkcji, bezpieczeństwa procesów wytwarzania kosmetyków, kosztów wytworzenia, rozwoju posiadanych marek, itp. może wystąpić ryzyko nieosiągnięcia zysków z tytułu realizowanych projektów lub przedsięwzięć biznesowych na poziomie zakładanym w projekcji finansowej.

W trakcie działalności spółki istnieje ryzyko utracenia kluczowych pracowników. Dla zminimalizowania tego ryzyka kluczowi pracownicy w spółce posiadają pakiet akcji, który ma za zadanie motywować ich do pracy dla rozwoju firmy. Oprócz tego spółka w swoim modelu wynagrodzenia będzie stosowała bonusy zależne od wyników spółki, nie tylko dla kluczowych pracowników, ale dla niemal wszystkich współpracowników. Ma to na celu scalenie kadry, której ma przyświecać wspólny cel. Obecnie spółka nie wyemitowała opcji na akcje.

Marka Lajuu jest współtworzona z Weroniką Rosati, która jest też Dyrektorem Kreatywnym. Współpraca jest prawnie usankcjonowana przynajmniej na kolejne 2 lata i jest oparta na wzajemnych korzyściach, jednak istnieje ryzyko zerwania współpracy, co wytrąciło by spółce bardzo mocny argument marketingowy.

Istnieje ryzyko, że emisja nie dojdzie do skutku w wyniku uzyskania minimalnej kwoty, gwarantującej powodzenie emisji, ustalonej na podstawie uchwały walnego zgromadzenia akcjonariuszy Spółki. W takiej sytuacji środki zostaną zwrócone Inwestorom.

Zarząd Spółka planuje zaproponować na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy wypłatę dywidendę za rok finansowy 2023, jeśli spółka osiągnie planowane wyniki finansowe. Możliwość wypłaty dywidendy w przyszłości oraz jej wysokość będzie zależeć od szeregu czynników, w tym: dostępnej do podziału kwoty zysku i kapitałów rezerwowych (tj. osiągania przez spółkę dodatnich wyników finansowych w przyszłości), wydatków i planów inwestycyjnych, zysków generowanych w danym okresie, rentowności czy stopnia zadłużenia Emitenta. Ponadto, zgodnie z kodeksem spółek handlowych, dywidenda jest wypłacana wyłącznie w przypadku, gdy Walne Zgromadzenie podejmie stosowną uchwałę o przeznaczeniu zysku do podziału pomiędzy akcjonariuszy. Zarząd nie jest zobowiązany do proponowania Walnemu Zgromadzeniu podjęcia takiej uchwały za dany rok obrotowy. Nawet jeżeli Zarząd zarekomenduje przeznaczenie zysku za dany rok obrotowy na wypłatę dywidendy, Zarząd nie może zagwarantować, że Zwyczajne Walne Zgromadzenie podejmie odpowiednią uchwałę umożliwiającą wypłatę dywidendy.

Spółka powstała w dniu 29 stycznia 2021 r., została wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w dniu 18 marca 2021 r. a jej pierwszy rok obrotowy kończy się w dniu 31 grudnia 2021 r., w związku z czym Spółka nie zakończyła jeszcze żadnego roku obrotowego i nie sporządziła sprawozdania finansowego za żaden zakończony rok obrotowy. W związku z czym brak jest możliwości porównania jakichkolwiek prognoz finansowych lub potencjalnych przychodów Spółki z jej historycznymi danymi finansowymi. Spółka dołoży wszelkich starań, aby przedstawione potencjalne przychody Spółki były adekwatne do uwarunkowań rynkowych oraz możliwości Spółki. Opisywane ryzyko wiąże się przede wszystkim z brakiem możliwości osiągnięcia konkretnych wyników finansowych i konkretnej wartości akcji w przyszłości lub wypłaty ewentualnej dywidendy.

FAQ

Jak najbardziej! Można inwestować dowolną liczbę razy. Kwoty inwestycji się sumują, a akcje są przyznawane według końcowej, łącznej kwoty.

Pełne imię i nazwisko z polskimi znakami (tak jak w dowodzie osobistym) oraz datę urodzenia. Dodatkowo należy podać adres. Może, ale nie musi być to adres zamieszkania.

Podczas zakupu akcji wystarczy podać adres, pod który mają zostać dostarczone ewentualne nagrody

Nie, z powodu uwarunkowań prawnych, zakup akcji "na inną osobę" nie jest możliwy. Każdy inwestor musi dokonać inwestycji osobiście, z własnego konta. Nie dotyczy to osób nieletnich - w ich przypadku, inwestycji dokonuje opiekun prawny.

Jak najbardziej! W przypadku inwestorów z zagranicy w procesie płatności tPay należy wybrać płatność przelewem SEPA Single Euro Payments Area. Następnie należy wybrać płatność z kraju, w którym się mieszka i dokonać przelewu zgodnie z instrukcją operatora płatności.

Po nabyciu akcji w tego rodzaju emisji nie trzeba odprowadzać żadnego podatku (w tym PCC).

Tak, inwestor może sprzedać swoje akcje. Podczas transakcji wystarczy wypełnić formularz umowy kupna-sprzedaży. Należy także poinformować spółkę o takiej transakcji, celem wpisania zmiany do księgi akcyjnej. Podatek należy odprowadzić w przypadku sprzedaży akcji lub wypłaty dywidendy przez spółkę. Gdy dochodzi do sprzedaży akcji, sprzedający musi zapłacić podatek dochodowy 19% od uzyskanego zysku ze sprzedaży. Kupujący rozlicza się z zakupu samodzielnie, płacąc podatek od czynności cywilnoprawnych (PCC).

Od 1 marca 2021 r. akcje papierowe zostaną zastąpione tzw. „akcjami rejestrowymi” tj. akcjami ujawnionymi w elektronicznym rejestrze akcjonariuszy, który będzie prowadzony przez uprawniony do tego podmiot (np. dom maklerski). Od 1 marca 2021 r. spółki nie będą już wydawać dokumentów akcji ani też nie będą prowadziły księgi akcyjnej. W związku z dematerializacją akcji certyfikaty akcji nie są wystawiane w formie papierowej, znajdują się wyłącznie na rachunku maklerskim.

Wartość nominalna akcji wynika z kapitału zakładowego spółki, który nie jest tożsamy z wyceną rynkową spółki. Wartość rynkową spółki określa bardzo wiele czynników. Są to między innymi dotychczasowe wyniki finansowe spółki, posiadane aktywa i pasywa, perspektywa wzrostu w przyszłości, sytuacja rynkowa, siła zespołu stojącego za spółką. Rozbieżność między ceną nominalną akcji i kapitałem zakładowym a wyceną spółki dotyczy zwłaszcza spółek z branży nowych technologii. Przykładowo, gdyby zastanowić się ile warty jest cały sprzęt, nieruchomości i inne rzeczy składające się na majątek spółki np. Facebook, to ich wartość i tak będzie wielokrotnie niższa niż notowania Facebooka na giełdzie.

Wpłacone środki zostaną zwrócone inwestorom. Warunki zwrotu określone są w regulaminie (link dostępny w stopce).

Nie, objęcie akcji nie wymaga spotkania z notariuszem.

Spółka nie jest notowana na giełdzie a jej akcje są poza rynkiem regulowanym. W przypadku gdyby w przyszłości spółka zdecydowała się na wejście na NewConnect lub GPW, akcje spółki zostaną zdematerializowane i przeniesione na rachunek maklerski.

KNF czyli Komisja Nadzoru Finansowego to organ który sprawuje pieczę nad rynkiem finansowym w Polsce. Organ ten przygotował stronę www, która informuje o prawach, obowiązkach, ryzykach każdego inwestora. Warto przeczytać, aby inwestować świadomie.
×
krychowiak notino